viernes, 12 de octubre de 2018

GR- 5, SANT VICENÇ SAVALL - MARQUET DE LES ROQUES

Avui bonica ruta pels voltants del Gr-5 en la mítica etapa 6 de Sant Llorenc Savall i Rellinars.

Per fi, després de l´aproach del Coll d´Estenalles i de la meitat feta desde Rellinars fins al Coll de Boix, dia del Pilar l´he pogut acabar.

L´encert es haver fet aquest tram a l´inrevés de com anava, perquè la pujada, o baixada, des del COLL DE TENES fins la FONT DE LLOR, sembla per cames preparades.

He fet el tram de 5 kms des de la PLAÇA MAJOR de Sant Vicenç fins al MARQUET DE LES ROQUES i el començament de la pujada final.

Tot el tram segueix la torrentera de la FONT DE LLOR, rica conca fluvial, tributaria del RIPOLL, que hostatjava 3 molins al seu redós, una presa hidràulica, un sifó i un aqueducte.  Tres molins famosos bevien de les seves aigues; LES OLIVERES, LA ROCA I LA MUNTADA (ara aula de natura) https://www.lamuntada.cat/ca.

EL camí es molt agradable, suau, i a l´ombra, amb aigua a mà per refrescar i pista seguida de senderets més extrets.

total 1 hora i mitja.

bones vistes del macís de Sant Llorenç del Munt

DESCRIPCIÓ.

surto del poble cap a l´oest, i arribo per una pista formigonada al primer reguerol-drecera que ens puja fins a la CREU DEL RICÓ.

creu

baixada després cap a LA ROCA, el primer molí per pista en fort pendent.

TENIU CURA!!, i seguiu les indicacions dels cartells, heu de buscar la bòbila de totxo de la sortida de la finca, i seguir el camí que passa als peus i que tomba cap al nord, amb vistes al Montcau.

bòbila

bassa del molí de la Roca

pista i camps de conreu, a la vora del torrent de la FONT DE LLOR.

arribo sense més novetat al segòn molí; LES OLIVERES, amb el seu arbre homenatjat.

passo cap a l´altra banda i vaig seguint la llera, arribo en poc temps a L´aula de natura, a on trobo un altre forcall que segueix el GR 171

cami estret i emboscat

al final de la pista que ve a continuació trobo el pont de LA MUNTADA, creuo el cual i pujo finalment, en forta pujada i per pista al MARQUET DE LES ROQUES.  Maco mas reconvertit en modernista als peus de Sant Llorenç i de la Font de Llor.

Marquet

fotos d´una bona amiga ....

començament de camí de pujada cap a la FONT DE LLOR

aquesta part la deixarè per fer, puff!!