jueves, 4 de mayo de 2017

GR-92 COLL DE BORDOI-VALLGORGUINA (tram 15)

gelista

alzina

roure

Etapa maca, fresca en dia humit, amb espectaculars varietats vegetals al nostre pas i amb una modesta pujada i baixada adolorida als dits però curta.  Impresionants prades de conreu antic plenes de roselles, d´alzines sureres tallades en plaques de suro, de bosc i de pista ampla sorrera.  Muntanya granítica però erosionada, disgregada, que ens mostra molsa i aigua a dojo, caminar tou i vista llarga, muntanya verda i punts de pas espectaculars (el Far, el castell de Llinars, santuari del corredor, dolmen de Pedra Gentil i l´alzina de Can Pradell).

Total 4h. 30´

Surto de l´estació de Llinars del Vallés a 7.49 hores, després d´haver trigat una hora i excaix des de casa agafant metro i R2 a l´estació de Passeig de Gràcia (tren de les 6.36 hores).

pas senyalitzat per sota de les vies de rodalies
marques grogues i blaves

pujada al pont de sobre l´AP 7 i les vies de l´AVE

arribada a la glorieta de C-510

Em perdo a la riera de la sortida de Llinars, la torre del camí de Can Bordoi es veu a dalt a la muntanya, però per arribar s´ha de creuar les vies de rodalies, la AP-7 i les vies de l´AVE, però recupero aviat el bon cami, que explico en el plànol adjunt (orientat al sud de la ciutat, o sigui, esquerra a la sortida de l´edifici de l´estació de RENFE)

Començo a pujar la C-510 (cartell cap a Can Pedragosa) camí del creuament del GR-92 (marcat final de etapa número 15 i començament de la 16), el meu camí m´envia pel costat de la 15 cap a Vallgorguina.  Tram difícil per la manca de vorals i la pujada constant, però assequible amb molta cura a primera hora del mati en dia laborable.

PUNT D´ENCREUAMENT AMB EL CAMI
DEL GR-92 I L´ESGLÈSIA DEL COLL DE BORDOI

marca del GR - 92
i sona de descans al començament
de l´etapa 15. pou d´aigua barrat

Toca anar pujant carretera amb constant pujada, però les vistes i la solitut m´impulsen en  el meu repte, quasibé diria que m´animen amb xiuxiugeig de bonastrugança, és un tram de 20 minuts a pas normal.

Castellvell de Llinars a mig camí

Arribo al desviament per pista de sorra cap al FAR,

bona ermita i maca casa de colònies que em dedico a fotografiar.

entrada a Castellvel del Far, casa de colònies

Ara s´aproxima el tram més maco del dia, la pujada boscosa, en pendent suau, cap al PUIG AGUILAR, tram de 40 minuts que m´envia altra vegada a la pista que duia i que ara fins al Santuari hauré de seguir per les dreceres que marca el GR-92, i que estàn molt ben posades, en petites fites al peu del camí a l´entrada i sortida de cadascuna.

Paso pel punt de trobada de les rutes amb ase que haig de girar a la dreta, i em trobo altra vegada en mig d´un bosc maco d´alzina i matolls.

Arribo a la FONT DEL GRÉVOL, que baixo a fotografiar.

l´únic punt complicat de la ruta

Font del Grevol

Ara toca passar, a la sortida de la font, per l´aparcament del Santuari, que té sortida a la nostra dreta cap a l´ultim tram amb troncs  al terra.

sortide del GR-92 davant del santuari

vista des de l´altra banda

Ara el tram es fa més fort de pujada i noto ja les cames cansades, de forma que arribo al SANTURI DEL CORREDOR una mica tocadet, amb l´esplanada de l´antiga ermita buïda a les 10.30 del matí, i un gos simpàtic que em saluda des de dintre de l´esplanada interior del recinte eclesiàstic, accés al Centre d´Interpretació

Esmorçar

Baixada pronunciada!!, mal als dits dels peus!!, en una hora a CAN PRADELL, per pista sorrenca i dreceres ben marcades, l´única que no vaig veure va ser la de la casa dita, que tomba a la dreta, però ......

prat de roselles i el Montseny al fons

el Trull

l´alzina del Trull

detall de Can Trull

Can Pradell al fons

Can Pradell, restaurant
.... vaig seguir la pista fins al DOLMEN DE PEDRA GENTIL, una mica més llarg per aquesta banda.  A la sortida el camí tomba pronunciadament a la dreta (nord-est) i arriba a la ctra de Sant Celoni-Vallgorguina (a on teniu una parada del bus Sagalés), però si us fixeu, just abans d´arribar, surt una pista a la dreta que us porta al viver, molt maco de veure i l´esglèsia de Vallgorguina antiga.  Aquesta camí us emportarà fins altra vegada trobar el nostre GR, en 50 minuts esteu al poble + la mitja hora de Can Pradell al dolmen.

pista de baixada al Dolmen

l´esglèsia vella de Vallgorguina, una mica
allunyada del centre de la ciutat

cami del viver, en busca del retrobament
amb el GR-92 altra vegada
Baixada a l´estació de Sant Celoni fent servir el servei de bus (Sagalés) que uneix Sant Celoni i Arenys de Mar.

HORARI BUSOS (actual.litzats a maig del 2017)