domingo, 29 de mayo de 2022

tram d´unió de Sant Llorenç Savall i el Gr-173, etapa Matadepera- Castellar del Vallés.



     
cabanya de pedra seca del camí, i jo amb bona cara encara
   edificis a la sortida C. RIPOLL seguint les indicacions GR-5

VIA CRUCIS A LA PORTA
PORTA IMPORTADA PER ALGUN AMANT A L´ARQUEOLOGIA 


Ruta feta per error per voler trobar el camí que uneix Sant Llorenç Savall i Sant Feliu de Codines pel GR-5 i no haver vist la desviació a la esquerra a uns 500 metres de la sortida de Sant Llorenç, mal indicada o poc en tenedor AOL pels primerencs que no l´han feta, i sobretot perquè junt a la quantitat de direccions escrites als cartells, es perd la referència al gr-5 inmediatament a la sortida,  



                                      
                                                       


 I es que els ulls s´en van amb les marques vermelles i blanques d´altre gr ?? que té desviació cap al gr-5 una vegada passat l´"alzina balladora", i haver trobar el gr 173 a una 1 i quart de camí, ara si, aquest molt ben pintat i senyalat, 

 Si voleu fer el gr-5 per altra camí més llarg, i proper a Castellar, podeu fer, aquest fins la baixada de l´"Alzina Balladora". 
 
DESVIAMENT CORRECTE TROBAT EN LA SEGUENT EXC DE RECONEIXEMT 
 

 

 La propera intentaré fer el camí invers del Gr-5 des de Sant Feliu, que sembla mes clara i igual de trencacames. 

 Però bueno!!, malgrat tot, el camí ha sigut molt planer i tranquil, amb bones vistes de la muntanya de Sant Llorenç, i amb la calor justa a començaments de juny. 

 Comença per un camí ple d´escultures aficcionades d´animals i refències inclús al gran naturalista Felix Rodríguez de la Fuente, el crador de la sèrie de tv dels 70´s, "El Hombre y la Tierra". 

 monument d´afeccionat dedicat a la memòria del Felix Rodriguez,
a la part de dalt hi apareix un pinguï, quina relació tindrà amb la tasca del naturalis?ta, no desconec

 
Terra de sauló importat i base de pedra arenisca, ja a cavall entre el tros de Sant LLorenç del Munt i el granit de la serra dels cingles de Bertí.  Alzinars i pinars. 




arribada a "Can Cadafalch"


 Anem caminant fins a trobar la casa a la solana, dita de "Can Cadafalch", a on vaig començar a sospitar que anava mal orientat, ja que el cami tombava cap a l´oest i no buscava el sol. ja portava una hora de camí, i les senyals, les úniques que hi vaig trobar al lloc, de color vermell i blanc, seguien cap aquesta direcció.    Hi havia altre camí curt, amb marques grogues, que pujava en la direcció correcta, perè segons el GPS, no seguia cap camí que em dugués a Sant Feliu, 

 Perdut, i sospitant que el camí baixava a Castellar, que es veia abaix, vaig tenir per companys molt ciclistes que pujaven d´allà o venien de la dreta meva, ara sé que de Matadepera, lloc concorregut en diumenge, i amb la pista de l´alé dels corredors que em deiem que ja portaven bon camí, vaig decidir tornar el camí enrera i refer orientació ja sabut que m´havia equivocat de camí quasi segur, vaig tenir la certesa quan vaig trobar el cartell indicació de enllaç amb el gr-5 amb Castellar a la vista.    

 fins aqui vaig arribar, porta de "Can Cadafalch"

 Malgrat tot vaig arribar al final del pendent que arriba a l´"Alzina Balladora", a on hi vaig trobar un munt de ciclistes que descasaven després de la feixuga pujada de l´altre banda. Vaig decidir no baixar i tornar en aquest punt.
 
EXCURSIÓ C. DE LES COSIDORES ( CASTELLAR DEL VALLES ) A L´ALZINA BALLADORA. 

Excursió feta per unir el tram del GR-173 que baixa fins a Castellar i que vaig deixar a mitges venint de Sant Llorenç Savalll



L´excursio te dos trams; el primer va de pujada en 1 H fins al Puig de la Creu i que en 30´ més arriben a l´alzina per un camí amb vistes a la Mola i de caire planer entre pins i alzines sobre terra vermella.  La pujada feixuga.

El segòn tram es de de baixada, pujada fins a l´alzina que prefereixen el ciclistes, és més progresiva i complerta fins a dalt

2H total.



















No hay comentarios: