viernes, 3 de junio de 2022

RUTA TORNADA DES DE SANT FELIU DE CODINES - GR-5

Feta la ruta de tornada de l´etapa 7 del GR-5 des de Sant Feliu de Codines.

Ahir, mirant el track per google maps, vaig descobrir que l´arribada de cami a Sant Feliu de Codines es fa per la part alta del poble, creuant abans la ctra 1241, a 1 km de la sortida del poble. Després el camí passa per la Creu i baixa a la fàbrica Roca Umbert, buscant la sortida cap a Aiguafreda, etapa 8. Decideixo evitar la passada pel poble i anar a cercar l´encreuament de la ruta amb la ctra de Sant Llorenç, que seria en pujada per començar i que em puc estalviar. 

 

Trobo el cartell indicatiu de direccions a l´esquerra amb un petit avis de GR-5 i la típica marca blanca i vermella que m´empeny a començar sense distraccions. Baixo la senda que porta a una propietat agrària i trobo un tronc que barra el pas cap a la seguent marca vermella i blanca que veig a l´altre banda d´un cami costerer, fet pèr protegir d´incendis provocats per linies d´alta tensió. 

 

Començo a caminar per una senda entre alzines i terra vermellós i rocós molt agradable, 45´ fins a la sortida a pista ample sorrenca en pujada, la primera del dia. 

 

Poc abans de trobar la pista he vist un desviament marcat en post alt i cartells explicatius de direccions, amb ressenya de camí cap al GORG NEGRE. A l´arribada a casa, entenc que si hagúes tombat al nord, també podria haver fet el camí per la part alta de la cinglera. No se si aquest es el camí que marquen moltes persones que han fet abans que jo la ruta com a bona, però també entenc que escollir el Gorg Negre ha de suposar una pujada més feixuga. 

 

Pujo per la pista una mitja hora més fins als camps de blat i el post indicatiu de LA FERRERIA, punt final de l´etapa anterior. També hi ha indicació de GALLIFA, i pujo per aquesta pista per explorar, perquè veig a la meva esquerra el cingle que en la baixada en direcció contraria vaig poder veure davant al final de camí. 

 

Ara estic darrera del cingle i l´antena, i sé que per veure el camí fet el dia abans haig de tombar el turó, peró no trobo un lloc enlairat per poder veure el que el turò m´amaga. Gallifa queda a baix a la meva dreta. 

 

En aquest punt decideixo tornar pels meus passos enrera. 

 

A l´arribada a casa, veig que m´he estalviat una bona rodejada inevitable per la presencia de barrancs a riera, i que en 3 kms, com indicava el senyal, m´haguessin fer suar la cansalada. puf!! 

 

Queda per dies més valents la part dels Cingles de Bertí, i l´etapa 8 del GR-5

No hay comentarios: